Kohti aktiivista arkea – uudet UKK:n liikkumisen suositukset julkaistu

 

Ehkäpä huomasit, että UKK -instituutti on julkaissut uudet liikkumisen suositukset. Siinä huomioidaan aikaisempaa paremmin liikunnan lisäksi muut kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin vaikuttavat tekijät, nukkuminen, paikallaolon tauotus ja kevyt liikuskelu. Tiesithän, että meidän varalalaisten sydämenasia on auttaa löytämään ja vahvistamaan näitä tekijöitä omassa arjessa sinulle sopivalla tavalla.

Lue lisää UKK:n liikkumissuosituksista

Hyvinvoinnin aakkoset

Tilaa osaksi työhyvinvointipäiväänne herättelevä ja vuorovaikutteinen luento kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista. Luennolla perehdytään palautumisen ja unen, liikunnan ja ravitsemuksen merkitykseen hyvinvoinnin näkökulmasta. Saat luennolla vinkkejä, millä keinoilla voit kehittää omaa hyvinvointiasi.

Luentoon suositellaan yhdistettäväksi hyvinvoinnin kartoitus, joka kuvaa hyvinvointisi vahvuuksia ja kehityskohteita. Kartoituksen osa-alueita ovat mielen hyvinvointi, palautuminen, työ, liikunta ja ravitsemus.

Henkilökohtaisen hyvinvointiraportin lisäksi kartoituksen avulla voidaan kuvata organisaation hyvinvoinnin kokonaistilannetta. Raporttiin on koottu tulokset, joita verrataan valtakunnalliseen kyselyaineistoon (n=10 000). Näet raportista, miten hyvin sinun työpaikallasi voidaan muihin verrattuna. Raportti näyttää myös, kuinka monta prosenttia henkilöstöstäsi kuuluu mihinkin hyvinvointiryhmään. Ryhmittelyn perusteella on mahdollisuus kohdistaa ja painottaa työhyvinvoinnin toimenpiteitä tehokkaasti.

Lisätietoa hyvinvointikartoituksesta täältä:
https://varala.fi/yritykset-ja-ryhmat/hyvinvointipalvelut/hyvinvointikysely/

Lisätietoa organisaation hyvinvointiraportista täältä:
https://varala.fi/yritykset-ja-ryhmat/hyvinvointipalvelut/organisaation-hyvinvointiraportti/

Palaudu ja vahvistu

Voisitko lisätä arkeesi tilaa joutilaisuudelle ja levolle vastapainoksi intensiiviselle tekemiselle? Voisitko lisätä arkeesi tilaa paikallaan olemiselle ja hiljaisuudelle vastapainona tiiviille tahdille sekä tietotulvalle ja ärsykkeille? Monen meidän arkemme on intensiivistä tekemistä ja jaksaminen on usein koetuksella. Tällä herättelevällä luennolla käsitellään palautumiseen liittyvää fysiologiaa ja lisätään ymmärrystä palautumisen merkityksestä hyvinvoinnille. Saat ideoita, miten voit vahvistaa palautumistasi arjessasi. Luentoon suositellaan yhdistettäväksi hyvinvoinnin kartoitus.

Työpäivän hyvät eväät

Tällä luennolla käsitellään hyvien ravitsemuksellisten valintojen merkitystä hyvinvoinnin kannalta. Opi, miten ruokailun rytmitys ja laadukkaat valinnat voivat vaikuttaa vireyteesi ja fiilikseen. Luentoon suositellaan yhdistettäväksi syömistyylikartoitus, joka auttaa sinua ymmärtämään tämän hetkistä syömistäsi ja siihen liittyviä mahdollisia haasteita. Ymmärrys haasteistasi takaa tuloksia siten, että osaat ottaa terveelliset ruokailutottumukset tavaksi ja myös pitäytyä niissä.

Lisätietoa syömistyylikartoituksesta täältä:
https://varala.fi/yritykset-ja-ryhmat/hyvinvointipalvelut/syomistyylikartoitus/

Yhdistä luentoon kehonkoostumusmittaus ja saa tietoa mm. kehon metabolisesta iästä, kehon rasvaprosentista sekä sisäelinten ympärille kertyneen rasvan määrästä. Laite arvioi myös lihasmassan määrän ja sen jakautumisen kehon eri osissa. Tanita -analysaattoria käytetään niin huippu-urheilussa, kuntoutuksessa kuin tutkimuksessakin. Mittaukset soveltuvat niin liikuntaa harrastamattomille kuin kilpaurheilijoillekin. Mittaus on tehokas työkalu ravintotottumusten, terveysliikunnan, painonhallinnan ja muiden elämäntapamuutosten motivointiin ja seurantaan.

Saat testipalautteeksi kaksisivuisen nelivärisen raportin kaikista mitatuista arvoista. Testiraportin osa-alueet käydään läpi ryhmän kanssa osana luentoa, jotta osaat tulkita tuloksiasi oikein.

Lisätietoa kehonkoostumusmittauksesta täältä:
https://varala.fi/testaus-3/kuntoilijat/kehonkoostumismittaus/

Huomaathan, että Varalan asiantuntijat ovat toimialansa kokeneita valmentajia ja testaajia. Perustelemme valinnat tieteellisten menetelmien ja tutkimusten kautta.

 

Kysy lisää
Salmi Jari
+358 44 3459 928
jari.salmi@varala.fi

Tuupola Maria
+358 40 5470 456
maria.tuupola@varala.fi

Suni Minni
+358 40 740 5325
minni.suni@varala.fi

 

 

Kommentoi

Kommentti tulee julkiseksi, mutta sähköpostiosoitetta ei julkaista.