PowerMethod-ohjaajakoulutus

PowerMethodin virallinen logo.PowerMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kovatasoinen, toiminnallinen lihaskuntotunti, jota voi treenata yksilövalmennuksessa, pienryhmässä tai ryhmäliikunnassa.

Treenissä kehitetään turvallisesti ja tehokkaasti perus- tai kestovoimaa sekä opetellaan liikkeiden oikeat suoritustekniikat. Alkulämmittely sisältää kokonaisvaltaisia liikkuvuusharjoitteita, joiden lisäksi harjoitellaan erilaisia liiketekniikoita. Lihaskunto-osiossa tehdään koko kehoa kuormittavia toiminnallisia liikkeitä, joiden avulla kehität lihasvoiman lisäksi kehonhallintaa ja liikkuvuutta.

PowerMethod -harjoittelu soveltuu tehtäväksi sekä kotona, että kuntosalilla.

Koulutuksessa opit:

– valmentajanäkökulman ryhmäliikunnassa
– yksilö- ja pienryhmävalmentamiseen työkaluja
– progressiivisen harjoitusohjelman luomiseen monipuolisuutta ja tehokkuutta
– turvalliset ja tehokkaat liiketekniikat ja niiden ohjaaminen
– tehokkaan alkulämmittelyn ohjaamisen ja sen merkityksen
– lihasvoimaharjoittelun perusteet
– liikkuvuusharjoittelun perusteet ja linkitys alkulämmittelyyn sekä palautumiseen
– faskian näkökulman voimaharjoittelussa


PowerMethod-ohjaajakoulutus

lauantaina 25.4.2020

koulutuspaikka Varalan Urheiluopisto

Hinnat
Ensimmäinen Method-koulutus 310 €
Toinen/kolmas Method-koulutus* 252 €
Päivitän ProMethod-koulutus* 200 €
*koulutustodistus esitettävä

Koulutusmaksu sisältää lähipäiväopetuksen, materiaalit lähipäivänä käytävistä asioista ja ennakkomateriaalit, jossa lisäksi ohjaajamateriaaleja liiketekniikoista ja teoriaa. Lisäksi saat 3 valmista PowerMethod -ohjelmaa. Osallistuja saa etukäteen hieman opiskeltavaa mm. lihaskalvoihin liittyvää perustietoa ja tutustumista FasciaMethod -konseptiin.

Ilmoittautuminen

 

Tiedustele majoitusta anne-maarit.silpo@varala.fi tai puh. 044 345 9951

Majoitus 1hh 84 € sis. aamupala
Majoitus 2hh 51 € sis. aamupala

Tutustu lisää

Koulutuksesta sanottua

” Erinomainen, aivan omaa luokkaansa syystä, että aina tehdään avustava liike, jossa herätellään seuraavassa pääliikkeessä tarvittavat lihakset. Tämä auttaa  pääliikkeen suorittamisessa ja saa juuri ne pääliikkeessä tarvittavat lihakset töihin ja lihasvoima kasvaa. Ohjaaja myös aina selittää, miksi juuri nämä liikkeet tehdään ns parittain. Kerrankin on ohjaajalla aikaa ja ammattitaitoa opastaa liiketekniikassa ja varmistaa treenaajalle näin oikeoppiset suoritukset. Ja myös treenaaja oppi keskittymään liikkeisiin ja miettimään, mikä tarkoitus kullakin liikkeellä on ja missä sen pitää tuntua eikä vaan huitase treeniä eteenpäin.

“Saa haastaa itsensä niin kunnon, kuin oikein tekemisenkin osalta. Hyvässä ohjauksessa on treeneissä  turvallinen ja salliva ilmapiiri; huolehditaan että teet oikein ja olet sitten huippu kunnossa tai vähemmän, PoMe treeni kuuluu sinulle, olet tervetullut mukaan.”

“Power Method tunnit on viikon  parhaat tunnit. Tiukka treeni jossa joku vahtii että tekee oikealla tekniikalla. Itsekin tulee keskityttyä paremmin tekniikkaan kun opastus on hyvä. Samoin kannustuksen saattelemana tulee otettua isommat painot ja yllätyttyä että pystyykin  tekemään yllättävän isoilla painoilla.  Tiukka mutta ei ”tappotunti”, tosin seuraavana päivänä tietää aina tehneensä, koska yleensä jokapaikka on kipe.

“Olen itse saanut paljon oppia fyysiikkaharjoittelusta ja miten se tehdään järkevästi. Harjoituksissa on selkeä suunnitelma miten edetään pelaajien kanssa, harjoitteisiin tulee haasteita sen mukaan miten pelaajat kehittyvät. Myös jääkiekonpelaajille yleiset polvi-ja nilkkavaivat on otettu erityisesti huomioon ja niitä on meillä enään tosi vähän. Pelaajat ovat myös oppineet huoltamaan ja tuntemaan omaa kehoaan paremmin. Emme olisi näin hyviä jos fysiikkavalmennus olisi jätetty vain minun suunniteltavaksi.”