Kuntoilijaviikonloppu

Liikuntaa joka tukee arkeasi!
pe-su 28.-30.9.2018

Hyvä Olo -kurssi on sinulle itsellesi!  Viikonloppu sopii jokaiselle, joka hakee kuntoiluunsa uusia mausteita, raikasta tuulahdusta tai sykkeen vuoristorataa. Vietä monipuolinen viikonvaihde, joka on yhdistelmä huippuvalmentajien ohjausta, hyvää ruokaa ja mielen rauhoittumista. Tule liikkumaan yksin tai yhdessä!

Hinta

Hinta 260 €/hlö, jos ilmoitat samalla kertaa 2 hlöä 240 €/hlö
Ilman majoitusta 192 €/hlö  

Ilmoittaudu

Tiedustelut:
Tupu Nordström, liikunnanohjaaja
+358 044 3459 952
tupu.nordstrom(at)varala.fi

 

Kuntoilijaviikonlopun ohjelma

Perjantai – kehotuntemus ja irrottelu

Klo 16:00- Saapuminen Varalaan, majoittuminen
Klo 16:30-17:00 Viikonlopun avaus
Klo 17:00-18:00 Päivällinen
Klo 18:15-19:15 Liikuntaa kahdessa ryhmässä: 1) VoimanPolku – miten nostan oikein 2) Varjonyrkkeily – liike, lyönnit ja potkut
Klo 19:30-20:30 Liikuntaa kahdessa ryhmässä: lajin vaihdos
Klo 20:30-21:00 Iltapala
Klo 21:00-22:00 Lihasten ja mielen rentoutusta – päärakennuksen sisäsaunat lämpöisenä

 

Lauantai – toiminnallisuus, nopeus ja voima

Klo 07:30-09:00 Aamiainen
Klo 09:00-10:00 Liikuntaa kahdessa ryhmässä 1) Reaktio ja nopeus 2) Toiminnallinen harjoittelu Part 1
Klo 10:15-11:15 Liikuntaa kahdessa ryhmässä: lajin vaihdos
Klo 11:15-12:15 Lounas
Klo 12:15-13:15 Liikuntaa kahdessa ryhmässä 1) Voimakeskus – liikesuunnat käyttöön 2) Toiminnallinen harjoittelu Part 2
Klo 13:30-14:30 Liikuntaa kahdessa ryhmässä: lajin vaihdos
Klo 14:30-15:15 Välipala
Klo 15:15-16:45 Liikuntaa kahdessa ryhmässä valinnan mukaan: 1) Polkujuoksu 2) Porrastreeni
Klo 17:15-18:30 Kehonhuoltoa – rullausta ja venyttelyä
Klo 18:30-20:00 Lihasten ja mielen rentoutusta – päärakennuksen sisäsaunat lämpöisenä ja allas pulahdusta vailla
Klo 20:00-21:00 Iltapala

Sunnuntai – liikkuvuus ja peruskestävyys

Klo 07:30-09:00 Aamiainen
Klo 09:00-10:00 Liikuntaa kahdessa ryhmässä: 1) Liikkuvuus – lihakset ja nivelkohdat 2) Tankotreeni levypainoilla – koko kropan kattaus
Klo 10:15-11:15 Liikuntaa kahdessa ryhmässä: lajin vaihdos
Klo 11:15-12:00 Suihku, pakkaaminen ja huoneen luovutus
Klo 12:00-12:30 Viikonlopun päätös
Klo 12:30-13:30 Lounas

 

Ohjaajaesittelyt

Olen peruskoulutukseltani Liikunnanohjaaja AMK ja Terveystiedon opettaja, mutta työssäni Varalassa olen toiminut myös terveyskuntotestaajana ja kuten tämänkin viikonvaihteen kohdalla, kurssisuunnittelijana. Tällä hetkellä toimin Varalassa pääosin Hyvinvointipalveluissa vastuualueena aikuiset ja ikääntyvät.

Toimin vapaa-ajallani talvisaikaan hiihdonopettajana sekä tykkään kesäisin taiteilla erinäisillä vesilaudoilla. Liikunta on elämäntapani ja elämäniloni.

VoimanPolun yksi osa-alue on voimakeskus. Tunnilla yhdistyvät kehonhallinta, voima sekä liikkuvuus ja sisällössä keskitytään keskikropan voimaan monesta eri suunnasta.

Saunavenyttelyissä tutut liikkeet saavat mausteena päälleen kiukaan lämmön. Kierrot, taivutukset ja rauhallinen tahti antaa keholle rentoutta ja palauttaa päivästä.

Terve selkä -tunti koostuu puheesta ja liikkeestä. Interaktiivinen tunti keskittyy selän luonnollisten liikkeiden löytämiseen sekä vahvistaviin ja tukeviin liikkeisiin. Tunnilta saa kuvallisen materiaalin jota on helppo käyttää arjessa.

Tervetuloa tunneilleni!

Olen entinen olympiaurheilija, päälajinani yleisurheilun 7-ottelu. Kilpaurani päätyttyä olen toiminut liikunnan ja urheilun parissa. Ammattivalmentajana olen ollut vuodesta 2008.

Nykyään vastaan Varalan Yläkoululeiritys toiminnasta ja toimin eri lajien fysiikkavalmentajana. Erikoisalaani on juoksu-, kimmoisuus- ja nopeusvoimaharjoittelu. Yleisurheilun ja palloilulajien urheilijoiden lisäksi olen työskennellyt mm. voimistelijoiden, uimarien ja agilityn harrastajien kanssa.Minun tunnillani pääset haastamaan tasapainotaitojasi monipuolisesti. Haemme nopeita reaktioita, sekä tasapainon ja kehon hallintaa monenlaisissa asennoissa ja liikkeissä. Teemana voisi olla vaikka ”hauskaa ja haastavaa”.

 

Joni työskentelee Varalan Urheiluopistossa liikunnanohjaajana.

Jonilla on vahva palloilulajitausta. Hän on pelannut koripalloa miesten SM-sarjassa 16 vuotta ja sitä kautta hänellä on vahva osaaminen toiminnallisesta harjoittelusta sekä sen siirtämisestä käytäntöön.

Toiminnallisen harjoittelun ensimmäisellä tunnilla tehdään monipuolisia liikkeitä niin kehon omalla painolla kuin lisäpainoillakin. Toinen tunti keskittyy liikkeisiin, joita tehdään epävakaalla pinnalla sekä välineillä, jotka pakottavat keskivartalon pienet lihakset töihin.

Kaikki tunnilla tehtävät liikkeet ovat helposti opittavissa, joten rohkeasti mukaan treenaamaan.