HyväOlo – viikonloput

Kehonhallintaa, liikkuvuutta ja voimaa!

Lokakuun HyväOlo -viikonloppu pe-su 25.-27.10.2019.

Tarjoamme sinulle tilaisuutta kehittää motorista kuntoasi, aistia kehon liikevirtaa ja tuottaa hyvää oloa harjoitusten kautta. Kehonhallinnan eli motorisen kunnon osatekijöitä ovat tasapaino, koordinaatio, nopeus ja ketteryys, joita löytyy tuntisisällöissä läpi viikonlopun. Sisällöissä mukana myös lihasvoima, kestävyys ja liikkuvuus.

Tuntimme ovat liikunta-alan ammattilaisten ohjaamia ja niiden sisältö on suunniteltu palvelemaan viikonlopun tavoitteen virtaa. Erilaisten ohjaajien, vaihtuvien tunnelmien sekä maittavan ruuan kautta pääset kuljettamaan kehoasi kohti energisempää ja tasapainoisempaa oloa.

Tule liikkumaan yksin, kaverin tai puolison kanssa ja viettämään monipuolinen viikonvaihde Varalan maisemissa.

 

Hinta ja Ilmoittautuminen

Hinta 260 €/hlö, jos ilmoitat samalla kertaa 2 hlöä 240 €/hlö.
Majoitus yhden hengen huoneessa 285 €.

Kurssin hintaan sisältyy majoitus, täysihoito sekä monipuolinen ohjelma.

Ilman majoitusta 200 €/hlö.

Ilmoittaudu

 


Tiedustelut:

Tupu Nordström
Hyvinvointipalvelut
Puh. +358 44 345 9952
tupu.nordstrom(at)varala.fi

HyväOlo -viikonlopun ohjelma

Ohjaajat ja tuntikuvaukset

PERJANTAI 25.10
Kehonhallintaa – liike ja voima

16:00-
Saapuminen Varalaan, majoittuminen

16:00-18:00

Päivällinen
17:15-17:45
Viikonvaihteen avaus, katsaus ohjelmaan, Tupu Nordström

18:15-20.00
Voimaa Liikehallinnasta – aistien ja asentojen liikevirtaa, Aila Sainio

20.00-21:00
Iltapala

20:00-21:30
Lihasten ja mielen rentoutusta
Päärakennuksen sisäsaunat lämpöisenä
Altaalla uinti mahdollisuus klo 20.00-21.30, Tupu

* Altaalla uinti mahdollisuus klo 20.00-21.00

LAUANTAI 26.10
Kehonhallintaa – voimakeskus ja tasapaino              

07:30-09:00
Aamiainen

09.15-10.15
FasciaMethod – liikkuvuutta ja liikehallintaa, Tupu

10:45-12:00
Liikuntaa kahdessa ryhmässä:

1) Gymstick-Pilates – selän liikkuvuutta ja ryhtiä, Pauliina Turpela

2) Kehonhallintaa kahvakuulalla – kestävyyttä, voimaa ja liikkuvuutta, Tupu

12:00-13:15
Lounas

13:15-14:30
Liikuntaa kahdessa ryhmässä:

1) Kehonhallintaa kahvakuulalla – kestävyyttä, voimaa ja liikkuvuutta, Tupu

2) Gymstick-Pilates – selän liikkuvuutta ja ryhtiä, Pauliina

14:30-15:15
Välipala, kahvila Anna

15:15-16:45
Voimajooga – venytystä, tasapainoa ja voimaa, Tuulia Virta

17:00-21:00
Illanviettoa ja rentoutumista, takkahuone, Tupu

Klo 17:00 – iltapalaksi raikas salaatti ja makkaran paistoa

Omat saunajuomat saa tuoda mukanaan

 

SUNNUNTAI 27.10
Kehonhallintaa – joustava vahva lihas

08.00-09.00
Aamiainen

08.45-09:55
Coreflow – voimakeskus ja liikevirta, Pauliina

10.05-11.15
Yin Jooga – syvyyttä ja pehmeyttä, Tuulia

11.15-12.00
Suihku, pakkaaminen ja huoneiden luovutus

12:00-12:30
Viikonvaihteen päätös, Tupu

12:30-13.30
Lounas

 

 

 

Olen peruskoulutukseltani Liikunnanohjaaja AMK ja Terveystiedon opettaja, mutta työssäni Varalassa olen toiminut myös terveyskuntotestaajana ja kuten tämänkin viikonvaihteen kohdalla, kurssisuunnittelijana. Tällä hetkellä toimin Varalassa pääosin Hyvinvointipalveluissa vastuualueena aikuiset ja ikääntyvät.

Kehonhallintaa kahvakuulalla
Tervetuloa kuulailemaan! Tunnin tavoitteena käydä läpi liikesarjoja kahvakuulla, joiden avulla kehität lihaskuntoa, kehonhallintaa, tasapainoa, kestävyyttä ja liikkuvuutta. Tunnilla käytetään eri painoisia kuulia ja katsotaan päivän voimatasoa oman kehon mukaan.

FaskiaMethod
FasciaMethod on ProFTraining Finland Oy:n, suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. Pääpaino harjoittelussa on myofaskiaalisessa liikkuvuusharjoittelussa. Tunnin harjoitteet ovat lihastoimintaketjujen mukaisia, dynaamisia sekä lempeitä.

Coreflow
Vapaudu kehon jännityksistä ja tule nauttimaan liikkeen hunajaisesta sulavuudesta. Tällä tunnilla etsimme liikkeen ja kehon sisäistä yhteyttä ja virtaa. Nauti ja haasta tasapainoasi sekä keskivartaloa! Tunti kehittää liikkuvuutta, tasapainoa sekä voimaa.

Gymstick pilates
Gymstick  on toiminnallisen harjoittelun treeniväline. Jokainen välineellä tehty harjoitusliike kehittää keskivartalon voimaa, tasapainoa sekä ryhtiä. Tällä tunnilla yhdistämme pilates-harjoittelun metodeita sekä hyödymme välineen tarjoamasta tuesta sekä liikelaajuuksista ja vastuksesta. Tunti kehittää keskivartalon syvien lihaksien voimaa ja hallintaa sekä erityisesti selän liikkuvuutta.

 

Voimajooga
Lämmittävä ja energisoiva tunti, jossa sopivasti virtaavuutta, rentoutta, voimaa ja tasapainoa. Vahvistava tunti, jossa edetään osallistujien tason mukaan. Tunti päättyy loppurentoutukseen.

Yin-jooga
Yin-jooga on rentouttava tunti, jossa tehdään rauhallisia 2-6min pituisia venytyksiä hermostoa rauhoittaen ja kehoa rentouttaen. Harjoituksessa keskitytään erityisesti lantion alueen avaamiseen. Tunti etenee rauhallisesti omaa kehoa ja hengitystä kuunnellen.

Voimaa liikehallinnasta
Tervetuloa liikkumaan monipuolisilla taitoharjoitteilla oman kehon tuottamien liikkumismuotojen avulla. Eritasossa tasapainoille, useaan suuntaan raajoja liikutellen ja tehokkaasti voimakeskuksesta energiaa tuottaen. Kaikki tapahtuu turvallisessa ja kokeilevassa , sinulle sopivassa ympäristössä. Iloisien ja keskittyneiden ilmeiden kautta luomme kannustavan ja yhdessä onnistumisen ilmapiirin harjoitukseen. Mihin suuntaan tai millä keinoin mielestäsi kehoa voikaan liikuttaa? Pyrimme mahdollistamaan ja ratkaisemaan helposta haastavaan liikekehittelyt kaikkiin harjoitteisiin.

Muuta Varalassa

JogaCoctail-viikonloppu sopii kaikille niille, jotka toivovat aikaa itselle, pysähtymiselle, rentoutumiselle ja rauhoittumiselle.

Tutustu Varalan varaus- ja peruutusehtoihin täältä

 

Muista myös lahjakortit!

Varmistaaksesi lahjansaajalle paikan kurssilta kannattaa lahjakorttia tiedustella suoraan myynnistämme.

Myyntipalvelu: 03 2631 211, myynti(at)varala.fi,  myyntipalvelu avoinna ma-pe klo 9-16.

Lahjakortteja voi ostaa myös Varalan Urheiluopiston vastaanotosta.