HyväOlo – viikonloput

Tammikuun HyväOlo -viikonloppu pe-su 31.1-2.2.2020. 

Monipuolista liikuntaa ylikuormituksesta tai stressistä palautuvalle!

Liike on laadukkaasti tehtynä lääke väsymykseen ja stressiin. Viikonvaihteemme tarjoaakin sekä energisoivaa ja lempeää, että voimaannuttavaa ja palauttavaa liikuntaa. Vapauta energiaa, vetreytä kehoasi, tehosta aineenvaihduntaa kevyesti ja juuri sopivalla tavalla.

Tuntimme ovat liikunta-alan ammattilaisten ohjaamia ja niiden sisältö on suunniteltu palvelemaan viikonlopun tavoitteen virtaa. Erilaisten ohjaajien, vaihtuvien tunnelmien, saunan lämmön sekä maittavan ruuan kautta pääset kuljettamaan kehoasi kohti energisempää ja tasapainoisempaa oloa.

Tule liikkumaan yksin, kaverin tai puolison kanssa ja viettämään monipuolinen viikonvaihde Varalan maisemissa.

 

HINNAT

Hinta 272€/hlö, jos ilmoitat samalla kertaa 2 hlöä 252€/hlö.

Ilman majoitusta 205€/hlö. Majoitus yhden hengen huoneessa 285€.  

Ilmoittaudu

Tiedustelut:

Tupu Nordström
Hyvinvointipalvelut
Puh. +358 44 345 9952
tupu.nordstrom(at)varala.fi

Ohjelma:

PERJANTAI 31.1                         

Liikkeen palauttava ja energiaa antava virta
16.00-
Saapuminen Varalaan, majoittuminen

16.30-18.00
Päivällinen
17.30-18.15
Viikonvaihteen avaus, Luentosali 3, Tupu Nordström

18.15-19.15
Liikuntaa kahdessa ryhmässä:

1) Pilates – lempeyttä ja voimaa, Voimistelusali 1, Katja Laaksonen

2) Rollerit – kehon kireyksien avausta, Kamppailusali, Tupu

19.20-20.20
Liikuntaa kahdessa ryhmässä, sisällön vaihto
20.30-21.15
Iltapala

20.30-21.45
Lihasten ja mielen rentoutusta

Päärakennuksen sisäsaunat lämpöisenä – pyyhe huoneesta mukaan
Altaalla omatoiminen kynttiläuinti, Tupu

LAUANTAI 1.2

Kehonhallintaa, liikevirtaa ja rentoutumista

 07.30-08.30
Aamuvirkkujen aamusauna ja/tai avantouinti, Rantasaunat 1-3, Tupu

* Pyyhe mukaan huoneesta

07.30-09.00
Aamiainen

09.30-11.00
Balance – liikevirtaa, liikkuvuutta ja tasapainoa, Halli 2, Julia Hilden
11.00-12.30
Lounas

12.30-13.30
Liikuntaa kahdessa ryhmässä:

1) Iloiset lanteet – liikkuvampi lantio, Halli 2, Julia

2) Penaltybox – kestävyyttä ja voimaa, Kamppailusali, Tupu

13.45-14.45
Liikuntaa kahdessa ryhmässä, lajin vaihto

14.45-15.15
Välipala, kahvila Anna

15.30-16.15
Voimakeskus – coren voima ja flow, Halli 2, Julia

16.30-17.30
Syvävenyttelyt – kehon lämpö ja rauhoittuminen, Halli 2, Julia

17.30-21.00
Illanviettoa ja rentoutumista, takkahuone, Tupu

Iltapala takkahuoneella klo 18.30 – Salaattibuffet ja tikkupullien/makkaran paistoa
Omat saunajuomat saa tuoda mukanaan

SUNNUNTAI 2.2                         

Joustava vahva lihas

07.30-08.15
Aamuvirkkujen aamusauna ja/tai avantouinti, Rantasaunat 1-3, Tupu

* Pyyhe mukaan huoneesta
08.00-09.00
Aamiainen
09.00-09.50
FasciaMethod – liikkuvuutta lihastoimintaketjuja mukaillen, Tupu

10.00-11.15
Voimapilates – liikevirtaa ja voimaa, Julia

11.15-
Viikonvaihteen päätös

11.30-12.15
Suihku, pakkaaminen ja huoneiden luovutus

12.00-13.30
Lounas

 

Ohjaajat ja tuntikuvaukset:

Kuvassa Julia Hildén.Julia Hildén
Olen peruskoulutukseltani fysioterapeutti. Lisäopintoja  vuosien varrella olen kerryttänyt liikuntälääke-, ravitsemus- liikuntapsykologia- ja opettajanopinnoilla.

Liikunnan ohjauskokemusta minulta löytyy yli 20 vuotta ja lukuisia liikunnan erilaisia kursseja.

 

Balance – liikevirtaa, liikkuvuutta ja tasapainoa
Rentouttavan musiikin tahdissa tehtävät liikkeet parantavat lihaskuntoa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Liikkeet pohjautuvat mm. joogaan, thai chiin ja pilatekseen, mutta ne on sovellettu sellaisiksi, ettei tunnille osallistuminen edellytä aikaisempaa kokemusta kyseisistä lajeista.

 

Iloiset lanteet – liikkuvampi lantio
Liike on lääkettä lonkille! Tämän tunnin jälkeen lonkkasi liikkuvat letkeämmin. Tunnilla lähestytään lantion alueen liikkuvuutta monenlaisin joogaharjoittein. Aktivoidaan, vahvistetaan ja venytetään lantion alueen lihastoimintaketjuja ja faskioita. Luvassa on voitelevaa liikettä, nautinnollisia venytyksiä ja makeankipeitä tuntemuksia.

 

Voimakeskus – coren voima ja flow
Tällä tunnilla keskitytään keskivartalon pinnallisten ja syvien lihasten harjoittamiseen sekä kehonhallinnan parantamiseen.  Tunnin alussa keho herätellään erilaisin kierroin, rullauksin ja tasapainoa vaativin liikkein.Varsinaisessa treeniosuudessa harjoitetaan keskivartaloa monipuolisesti. Osa liikkeistä keskittyy syvien lihasten aktivointiin, kun toiset taas pinnallisten lihasten treeniin. Osa liikkeistä haastaa tasapainoa. Lopussa pidetään lyhyet venyttelyt ja/tai loppurentoutus.

 

Syvävenyttelyt – kehon lämpö ja rauhoittuminen
Syvävenyttelyllä saat uutta tasapainoa kehoosi, vapauttamalla lihaskireyttä. Pitkien venytysten ja oikeaoppisen hengityksen avulla saadaan venytys syvempiin lihaskerroksiin asti.

 

Voimapilates – liikevirtaa ja voimaa
Tunnilla edetään liikkeestä toiseen virtaavasti ja perustason tuntia vauhdikkaammin. Pääpaino on tekemisessä.

Lihaskuntoa ja kehonhallintaa vahvistavat liikkeet ovat pääroolissa. Tunnin lopussa tehdään liikkuvuusliikkeitä, jotka antavat loppusilauksen tälle tehokkaalle treenille.

Kuvassa Katja Laaksonen ohjaamassa ryhmäliikuntatuntia.Katja Laaksonen

Olen ollut Varalan Urheiluopiston liikunnanopettajana 20 vuotta sekä ohjannut erilaisia ryhmäliikuntatunteja 90-luvulta lähtien, myös YLE TV2 Jumppa-ohjelmassa vuosina 1997- 2010. ​Olen erityisen kiinnostunut kehon ja mielen hyvinvoinnista ja pilateksesta kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistäjänä.

Pilates
on kehonhallintamenetelmä, jonka erityistavoitteena on edistää hyvää ryhtiä ja kehotietoisuutta. Tämä tunti on Hyvän olon tunti, jossa liike virtaa hengityksen rytmittämänä.

 

Kuvassa Tupu Nordström venyttelemässä.Tupu Nordström

Toimin tämän kurssin vastuuhenkilönä. Varalassa olen työskennellyt noin 10 vuotta hyvinvointipalveluiden, terveyskuntotestauksen ja koulutuksen puolella. Liikunnan eri muodot muodostavat elämäni rytmiä myös vapaa-ajalla. Tässä viikonvaihteessa pääsen tekemään kanssanne sykettä nostavaa kovaakin treeniä, mutta myös erittäin hyvin kehoa avaavia ja palauttavia sisältöjä.

Rollerit
Tunnilla käytetään sekä pitkiä rullia että pieniä Minifoamrollereita. Rullalla käsitellään lihaksia, lihaskalvoja mutta tehdään myös tasapainoharjoittelua ja keskivartalon vahvistusta, treeniä. Tunnilla ollaan sukkasiltaan tai paljain jaloin..

Penaltybox, taistelukehä!
Tämä tunti on kestävyyttä ja sitkeyttä vaativa syketunti. Pientä aitaa käytetään tunnilla monipuolisesti seisten sekä lattiatasossa, tuomaan harjoitteluun koordinaatiokyvyn herättelyä sekä motorisia haasteita. Tunnilla on hyvä olla kengät mukana.

FasciaMethod

FasciaMethod on ProFTraining Finland Oy:n, suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. Pääpaino harjoittelussa on myofaskiaalisessa liikkuvuusharjoittelussa. Tunnin harjoitteet ovat lihastoimintaketjujen mukaisia, dynaamisia sekä lempeitä.