Jooga Cocktail

Ota hetki aikaa itsellesi ja tule virkistymään joogan, äänimaljojen, kauniiden maisemien ja maittavien ruokien pariin. Olemme toteuttaneet kurssia useita kertoja ja parasta on ollut havaita, miten voimaantuneina ja hymy huulilla osallistujat ovat lähteneet kotia kohden. Olemme koonneet ohjelman siten, että Sinulla on mahdollisuus tutustua joogaan eri näkökulmista. Teemme kurssilla useita erilaisia rentoutumisharjoituksia ja yhden meditaatiosession ulkona kauniissa Pyynikin harjun maisemissa. Voit myös tulla syventämään omaa harjoitustasi, jos joogan maailma on sinulle jo tuttua. Opettajina tutut Johanna Rajamäki ja Minni Suni.

Jooga Cocktail viikonlopun kokonaisuus on vastapainoa arjen intensiiviselle elämälle, kaikelle menemiselle ja tekemiselle, toisin sanoen aikaa kääntää huomio omaan itseen. Tule mukaan pysähtymään, hiljentämään tahtia ja samalla virkistäytymään yksin tai yhdessä ystävien kanssa.

Hinnat

Hinta 229€ /hlö, sis. täysihoito 2hh
Hinta 265€/hlö, sis. täysihoito 1hh
Hinta ilman majoitusta 199 €
Hinta vain lauantaille 110 €

Jooga Cocktail toukokuussa 16.-17.5.2020

Ilmoittautuminen tokokuun Jooga Cocktail viikonloppuun 2.5. mennessä.

Ilmoittaudu toukokuun Jooga Cocktailiin

Jooga Cocktail syyskuussa 12.-13.9.2020

Ilmoittautuminen syyskuun Jooga Cocktail viikonloppuun 28.8. mennessä.

Ilmoittaudu syyskuun Jooga Cocktailiin

Jooga Cocktail joulukuussa 19.-20.12.2020

Ilmoittautuminen joulukuun Jooga Cocktail viikonloppuun 14.12. mennessä.

Ilmoittaudu joulukuun Jooga Cocktailiin

 


Kurssista sanottua

”Jooga Cocktail oli ihana irtiotto arjesta. Tunneissa oli hyvää vaihtelua dynaamisen joogan ja rentoutusten välillä. Iso kiitos ohjaajille. Lisäksi ruoka oli todella hyvää. Kurssiin voisi sisältyä myös esimerkiksi vapaaehtoinen liikuntakokeilu.”

”Joogatunnit olivat superhyviä. Viikonlopun jälkeen kroppa oli ihan uudessa kuosissa. Samoin mahtavaa oli se, että pääsi valmiiseen pöytään nauttimaan KOTIruoasta.”

”Mukava joogaviikonloppu, sujuva, kivasti taukoja, sopiva ohjelma. Kävelymeditaatioon olisi voinut mennä rauhallisempaa tahtia ja astangan ja lauantain ensimmäisen joogan tuntien paikat olisin vaihtanut päikseen. Mutta oikein hyvä viikonloppu! Kiitos”

”Kaikki oli niin kivaa ja hyvin suunniteltu. Olen vääntänyt vihersmoothien joka päivä. Tänään menossa taas joogaan. Oli kyllä ihana päivä. Kun olin vain päivän, niin olisin voinut vielä tiiviimmän päivän viettää, mutta ymmärrän, että voisi joskus ottaa rauhallisemmin. Erityisesti Minnin tunti oli niin ihana, samoin nautin Johannan maljarentoutuksesta ja tunnista. Meditaatio kävely oli vähän tynkä, mutta maljarentoutus pelasti. Ruoka oli hyvää ja seura, nautin joka hetkestä. Nesteet lähti liikkeelle tehokkaasti😀. Kiitos ihanat valoisat opet🥰”

 

Tutustu Jooga Cocktail -esimerkkiohjelmaan

Syyskuun ja joulukuun ohjelmat täydentyvät myöhemmin.

Kuvassa meditoidaan rauhallisesti.

Lauantai 16.5.2020                  

10.00 Tervetuloa -infoa ja esittäytyminen / Minni Suni

11.00 Jooga-harjoitus 1, esimerkiksi Heart Opening Flow 75 min / Minni Suni

12.30 Lounas -myös vegaanivaihtoehto

13.30  Kävelymeditaatio kauniissa Pyynikin maisemissa päättyen meditaatioon salissa 60 min / Johanna Rajamäki

15.00 Puhdistavan smoothien valmistamisen demo ja välipala / Johanna Rajamäki

16.30 Jooga -harjoitus 2, esimerkiksi Yin jooga and Selfcare -harjoitus päättyen äänimaljarentoutukseen 75 min / Johanna Rajamäki

17.45 Äänimaljarentoutuminen Yin -joogaharjoituksen päätteeksi 15 min / Johanna Rajamäki

18.30 alkaen
Mahdollisuus saunomiseen klo 22.00 saakka oman kiireettömän aikataulun mukaisesti.

 

Sunnuntai 17.5.2020               

Aamiainen tarjolla klo 7.30-9.00

9.00 Aamun joogaharjoitus, esimerkiksi Yoga for Happiness Boosti 75 min / Minni Suni

10.30 Mielen Detox: meditaatio ja äänimaljarentoutus 60 min / Johanna Rajamäki

Suihku, huoneiden luovutus ja pakkaaminen

12.30  Lounas ja kurssin päätös ja palaute

 

 

Tuntikuvaukset ja ohjaajat

Varalan Jooga Groove

Varalan Jooga Groove -harjoitus on dynaaminen ja rennon hauska harjoitus, jossa liikkeet yhdistyvät toisiinsa hengityksen ja musiikin rytmittämänä. Aloitamme harjoituksen aurinkotervehdyksen variaatioilla ja liitämme niihin seisten tehtäviä liikkeitä. Tunti on rento, mutta hikinen aloitus joogaviikonlopulle ilman kilpailua tai suorituspaineita! Harjoitukseen pääsee mukaan aloittelija ja se sopii myös joogaa harrastaneellekin.

Kävelymeditaatio

Ohjattu kävelymeditaation kauniissa Pyynikin maisemissa.  Kävelymeditaatio on maadoittava ja rauhoittava harjoitus, joka sopii hyvin hidastamaan kiireistä mieltä. Kehon liike rauhoittaa ja tasapainottaa mieltä ja kehoa. Päätämme kävelymeditaation saliin.

Puhdistava smoothie

Teemme yhdessä helpon puhdistavan smoothien, jonka voit ottaa osaksi arkeasi. Smoothie sisältää kesäkurpitsaa, kurkkua, lehtikaalia, sitruunaa, inkivääriä, vehnänorasta sekä vettä.

Maksaa ja sappea puhdistava Yin jooga ja kristallimaljaäänirentoutus

Yin jooga on rauhallinen harjoitus, joka sopii niin uusille joogaajille kuin myös jo harjoiteillekin. Maksaa ja sappea puhdistavat asanat tukevat kehon sekä mielen puhdistumista kevään kynnyksellä ja rauhoittavat mieltä. Lisääntyvä valon määrä voi myös aiheuttaa rauhattomuutta ja voimme tasapainottaa kehoa ja mieltä yin joogaharjoituksen avulla.

Pysähdymme asanoihin 3-5 minuutin ajaksi ja kuuntelemme kehoamme sekä hengitystämme. Tämä hoitava ja rentouttava joogan muoto aktivoi kehomme meridiaaneja (energiakanavia), lihaskalvoja, niveliä sekä aineenvaihduntaa ja tasapainottaa mieltä.

Yin -harjoitukset ovat aina mielenkiintoinen matka omaan sisimpään. Yin joogan avulla sukellat syvemmälle kehotietoisuuteen päästäen irti vanhasta ja poimien mukaan jotakin uutta ja vahvistavaa.

Tuorepuuron valmistus

Valmistamme virkistävän tuorepuuron saunalla, jonka voimme sitten nauttia sunnuntaina aamulla. Jos osallistut lauantaiksi niin voit ottaa tuorepuuron mukaan lähtiessäsi.

Tuorepuurot ovat käteviä ja helppoja sekä terveellisiä välipaloja. Tuorepuuro sisältää gluteenittomia kaurahiutaleita, chia siemeniä, kauramaitoa, auringonkukan siemeniä, kurpitsansiemeniä, taateleita sekä mustikoita.

 

Yin & Yang -yhdistelmätunti

Yin & Yang -yhdistelmäharjoituksessa yhdistyvät rauhoittavat ja rentouttavat harjoitteet sekä vahvistavat ja dynaamiset liikkeet. Aloitamme tunnin dynaamisella Yang -osuudella ja päätämme sen rauhoittavaan Yin -osuuteen. Dynaamisessa Yang -osuudessa liikkeet yhdistyvät toisiinsa hengityksen rytmittämänä. Päätämme harjoituksen loppurentoutukseen.

 

Mielen detox – ohjattu meditaatio ja äänimaljarentoutus 

Teemme yhdessä hengitysharjoituksia sekä ohjatun meditaation ja päätämme yhteisen hetken äänirentoutukseen.

 

Kristallimaljaäänirentoutus

Pysähdymme kuuntelemaan kristallimaljojen puhdistavaa, tasapainottavaa sekä voimaannuttavaa ääntä. Kristallimaljojen harmonisoivat soinnut vapauttavat kehon sekä mielen jännitystiloja.  Äänimaljojen värinä rentouttaa kehoa solutalolta alkaen ja tasapainottaa mieltä sekä kehoa.

 

 

Kuvassa Johanna Rajamäki.Johanna Rajamäki
Yoga Alliance 200h
Chi Therapeutics – Clare Gates Sjöblom pääohjaaja
Koulutuksen fokuksena Yin jooga.
Muita opettajia: Sarah Powers

 

 

Kuvassa Minni Suni.Minni Suni on toiminut ryhmäliikunnan parissa erilaisissa tehtävissä vuodesta 1995 ja hän on aloittanut joogaharjoittelun vuonna 2007. Joogaopettajan tutkinnon (Yoga Alliance, 500 hrs) hän on suorittanut Singaporessa vuonna 2009–2010. Päivätyökseen Minni toimii hyvinvointipalvelupäällikkönä Varalan Urheiluopistossa.

 

Tutustu Varalan varaus- ja peruutusehtoihin

Muuta Varalassa

HyväOlo-viikonloppu sopii kaikille, jotka hakevat uusia elämyksiä liikunnasta ja tykkäävät liikkua porukassa.